Een goede executive coach confronteertOns gesprek was 10 minuten oud toen ik het zat was. Ik vroeg me af waarom hij, directeur van een verzekeringsbedrijf, mij bezocht. Hij legde uit dat er iets niet lekker liep in zijn directieteam en dat hij op aanraden van een lid van de raad van toezicht eens kwam praten. “Dat kan nooit kwaad”, was het aanvankelijke motief. Een verwijzing door iemand met motivering dat het ‘niet kwaad kan’ is bij mij onvoldoende. Ik ging de confrontatie aan: “Als jij hier bent omdat iemand anders aangeeft dat het niet kwaad kan, dan kan ik helaas niets voor je doen”. Dat deed schrikken. Het duurde niet lang of we zaten op het goede spoor. Het nut van een pleister is nul als er geen bloedende wond is. En natuurlijk had hij die. Na drie gesprekken waren we tot de kern gekomen en nam hij een beslissing die hij zelf had uitgesteld. Die was er niet gekomen zonder confrontatie. Een goede executive coach accepteert geen kul-verhaal. Klaar.
Henk van der Honing | doumavanderhoning.nl
Lees hier meer over Henk van der Honing en alle mogelijkheden. |
http://doumavanderhoning.nl/ |