Bricsnet
Image default
Aanbiedingen

9 dingen die leidinggevenden doen waardoor de beste werknemers achterblijven

vacatures

Allereerst moet u begrijpen welke acties van leiders goede medewerkers het meest irriteren.
1. Overmatige belasting
Overwerken is een belangrijke oorzaak van burn-out. Als je met de beste mensen werkt, is de verleiding om het beste uit hen te “persen” erg groot, maar dit verlangen leidt tot verwarring bij mensen – ze hebben het gevoel dat ze worden gestraft voor het doen van kwaliteitswerk. Bovendien verlaagt overbelasting de arbeidsproductiviteit. Een recente studie van Stanford University heeft aangetoond dat de efficiëntie sterk daalt bij een werkweek van meer dan 50 uur, en neigt naar nul bij een duur van meer dan 55 uur. Als u getalenteerde medewerkers extra werk moet toevertrouwen, moet u ze in status upgraden. Als dit niet gebeurt, wordt het werk al snel een last voor hen en zullen ze uiteindelijk vertrekken. Overmatige werkdruk kan worden gecompenseerd door functies toe te voegen, te bevorderen of te veranderen. Verwacht niet dat getalenteerde mensen harder werken dan alle anderen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze gewoon een plek vinden waar ze gewaardeerd zullen worden.
2. Gebrek aan erkenning en beloning voor goed werk
Op het eerste gezicht lijkt het misschien dat een geruststellend schouderklopje niets zegt, vooral niet voor de beste werknemer met een grote intrinsieke motivatie. Deze indruk is bedrieglijk, want iedereen houdt van lof, ook degenen die de hele baan geven. Leiders moeten vaker communiceren met ondergeschikten en uitzoeken hoe ze kunnen worden aangemoedigd en beloond voor hun succes (bijvoorbeeld door een prijs uit te reiken of te prijzen in het bijzijn van collega’s). Onthoud dat u dit bij getalenteerde medewerkers heel vaak zult moeten doen.
3. Gebrek aan menselijke bezorgdheid
Meer dan de helft van de werknemers verlaat zijn baan omdat ze geen vertrouwen opbouwen bij hun leidinggevenden. Slimme leiders weten hoe ze een balans moeten bewaren tussen professionaliteit en menselijkheid. Ze vieren samen met hen de successen van hun medewerkers, proberen diegenen te helpen die het moeilijk hebben en dwingen hen zo nodig tot het uiterste te werken. Vreemdelingen blijven klagen over het hoge verloop. Het is onwaarschijnlijk dat mensen voor u zullen werken zonder uw emotionele betrokkenheid en oprechte bezorgdheid voor hun welzijn te voelen.
4. Niet nakomen van verplichtingen
Als je een medewerker een belofte doet, kun je hem of haar blij of teleurgesteld maken door hem uit te dagen. Door een belofte na te komen, rechtvaardig je het vertrouwen en groei je in zijn ogen, wat natuurlijk heel belangrijk is. Als je een belofte afwijst, zie je eruit als een glad type dat de gevoelens van anderen niet respecteert. Als een manager zijn beloften niet nakomt, beginnen vroeg of laat alle medewerkers zijn voorbeeld te volgen.
5. De verkeerde mensen aannemen en promoten
Goede, hardwerkende medewerkers willen naast zich ook even gewetensvolle collega’s. Als de manager niet geeft om een ​​zorgvuldige selectie van nieuw personeel, demotiveert dit degenen die al in het bedrijf werken. De promotie van de verkeerde specialisten leidt altijd tot desastreuze resultaten. Iemand die hard heeft gewerkt, maar geen promotie heeft gekregen, zal zeker beledigd zijn en op zoek gaan naar een nieuwe bestemming voor zijn talent.

6. Obstakels bij het proberen de droom te volgen
Getalenteerde mensen zijn altijd geobsedeerd door wat ze doen. Ze hebben hoop en dromen waar ze naar streven. Dit streven stelt hen in staat productief te werken en plezier te hebben in hun werk. Veel managers beperken hun ondergeschikten. Ze zijn bang dat mensen die geobsedeerd zijn door een passie slechter zullen presteren als deze passie hen mag overnemen. Deze angst is volkomen ongegrond. Studies tonen aan dat de euforie van het najagen van een droom de productiviteit met ongeveer vijf keer verhoogt.
7. Gebrek aan opleiding
Door vragen over onoplettendheid aan ondergeschikten te beantwoorden, zoeken veel leiders excuses voor zichzelf, zich verschuilen achter woorden als “vertrouwen”, “onafhankelijk werk” en “delegatie van autoriteit”. Dit is complete onzin. Leiders moeten leiding geven, hoe getalenteerd hun ondergeschikten ook zijn. Ze moeten constant luisteren en hun mening geven. Het beheerproces is eindeloos. Als u een getalenteerde medewerker onder uw leiding heeft, moet u een ontwikkeltraject voor hem uitstippelen. De beste mensen rekenen altijd op feedback, en het is jouw verantwoordelijkheid om die te geven. Gebeurt dit niet, dan zal de medewerker zich snel vervelen en ontspannen.
8. Verzet tegen creativiteit
Getalenteerde medewerkers streven er altijd naar om te verbeteren wat ze aanraken. Als je ze het niet laat doen uit angst voor innovatie, zullen ze snel een hekel hebben aan hun baan. Creativiteit proberen te onderdrukken, schaadt iedereen, ook de leider zelf.
9. Gebrek aan moeilijke en interessante taken
De beste managers geven hun medewerkers soms taken die op het eerste gezicht onmogelijk lijken. Ze stoppen met triviale projecten en proberen in plaats daarvan mensen uit hun comfortzone te duwen en dan hun best te doen om ze te helpen slagen. Wanneer getalenteerde en intelligente mensen gedwongen worden om eenvoudig of saai werk te doen, gaan ze op zoek naar een ander om hun capaciteiten te testen.
Conclusie
Als u waardevolle mensen wilt behouden, moet u uw houding tegenover hen heroverwegen. Onthoud dat talent u grenzeloze keuzes geeft. Laat ze jou kiezen.

https://vacatures.today/cat/Technical10.html

https://www.vindazo.be